FAQ DJ i Bryllup

Covid-19
  • Vi har egne vilkår ihht Covid-19 og avbestillinger ifb med smitte som gjør at man kan flytte på oppdraget. 
Hvor lang tid i forveien må vi bestille DJ?
  • Det kan lønne seg å bestille DJ 4-6 mnd i forveien, men det er ikke noe krav. Vi vil strekke oss langt i å finne en DJ til dere selv om det er kort tid igjen til arrangementet. Husk at det er billigere priser hvis man bestiller tidlig.
Hvordan sikres avtalen?
  • Ved bestilling så sender vi alltid ordrebekreftelse som omhandler det som er avtalt. Dette sikrer at begge parter er enige og at dere får det som er bestilt. Ordrebekreftelsen sendes på e-post etter bestillingen er bekreftet på e-post.
Har alle DJs kvalitetsutstyr og samme type musikk?
  • Ja! Alle DJ hos oss spiller på profesjonelt DJ utstyr og har låter fra et mangfold av artister.
  • Musikksamlingen kan nok variere noe fra DJ til DJ, men i hovedsak har de alt som er spilt på hitlister de siste 4 tiår. Vi anbefaler at dere spesifikt ber DJ om spesielle ønskelåter på forhånd før arrangementet. Våre DJ strekker seg langt for å skaffe akkurat deres favoritt låter.
Kan vi få avspilt vår egen musikk samme kveld?
  • Ja! Men musikken bør være originale CD'er eller mp3 filer kjøpt via nettbutikk. Dette pga lydkvaliteten fra nedlastingsprogrammer som feks youtube er dårlig.
  • Alle våre DJs bruker Cd spillere eller Pc/Mac med databasert DJ programvare og DJ kontroller. Dataprogrammet gjør det enklere å finne fram den musikken som er ønsket på en rask og effektiv måte. Mp3 musikken kan avspilles via USB-pinne, harddisk eller MP3-CD.
  • Avtal med oss før arrangementet hvis dere skal ha med egen musikk, slik at vi sikrer at DJ har med riktig avspillingsutstyr. Alternativt kan spesielle låter sendes på e-post eller via vår dropbox folder på forhånd. Vi anbefaler at DJ selv skaffer den musikken som skal avspilles pga at lydkvaliten skal bli bra. Det er ikke alt som lastes ned fra internet som blir bra når det spilles via høyttalere.
  • Vi anbefaler ikke å streame musikken rett fra youtube eller spotify. Hvis nettilgangen forsvinner så stopper musikken også. Vi anbefaler at slik musikk lastes ned på forhånd etter avtale med DJ.
Hvilken vals/første sang skal vi ha til bryllupet?
  • Tradisjonell wiener vals er populært, men noen synes det er "litt" vanskelig å danse til. Her er det bare å sette i gang og "øve litt" for de som er nybegynnere. Blant vanlige valser kommer vi gjerne med forslag om populære valg å danse til.
  • Uansett om det er en vanlig vals, rocke ballade, siste radio hits, eller noe annet, så tenk som dette: Brudeparets "første" dans sammen. Hvilken låt liker dere best? Det er den låten som vil gi det beste minnet fra alle "øvinger" samt den store bryllupsdagen da dere skal danse sammen foran slekt og gode venner.
  • Blant Bryllupdj.no sine kunder blir det også stadig mer populært med en liten "megamix" med 2-3 av brudeparets favoritt låter som avspilles etter første dans. Vi kan mixe sammen deres favorittsanger (mot pristillegg) eller dere kan lytte til våre ferdige mixer og bestemme om dere vil ha en av de som allerede er laget (pristillegg hvis dere velger dette).
  • Vi har også en egen "log in side" med forskjellige sanger som spilles i Bryllup. Passordet får du når du får ordrebekreftelse fra oss.

Kan vi ønske oss musikk utenom "avtalt" kjøreplan?
  • Selvfølgelig! Det er deres store kveld, og det er dere som skal ha det gøy! Våre bryllup DJ's har med seg mye musikk og et bredt utvalg slik at det finnes noe for alle gjester.
  • Våre DJs opererer heller ikke med fastsatte spillelister, men tar musikkvalgene etter stemningen i lokalet, og selvsagt gjestene sine ønsker. Men DJ tar selvsagt også forbehold om låter som overhodet ikke passer inn. All musikk kan også avtales på forhånd, for dette er deres store dag.

Hva menes med 4 timer med musikk inkludert?
  • Det er tiden fra avtalt start tid og 4 timer framover. Selvfølgelig er det mulig å forlenge tiden (mot pristillegg). Vær klar over at det er tidspunktene i kontrakten som gjelder. Dvs at hvis avtalen er musikk fra kl. 22.00-02.00, og festen er forsinket og ikke kommer igang før kl. 23.30, så er det fremdeles frem til kl. 02.00 som gjelder.
  • Etter avtalt klokkeslett er det mulig for DJ å spille lenger hvis dere skulle ønske dette, men prøv å avtal dette før tiden går ut. Dette fordi det kan være vanskelig å få igang stemningen igjen hvis festen og dansegulvet er avsluttet. Pris for overtid er stadfestet i ordrebekreftelsen, og man får faktura tilsendt i ettertid.
  • Stort sett er alle selskapslokaler bundet av skjenketidene for alkohol og når siste gjest må være ute av lokalet. Derfor tilpasser man alltid dette i forkant etter avtale med arrangør, brudeparet eller med selskapslokalet. Husk at de beste festene blir husket når man gir seg på topp! 
  • Prisen gjelder alltid for DJ i inntil 4 timer eller det klokkeslett som står på ordrebekreftelsen. Ønsker man lengre spilletid kan man kjøpe ekstra timer på forhånd, alternativt bestille på overtidsspilling.
Hva koster det å leie DJ?
  • Prisen fastsettes etter ulike kriterier. Det aller første er datoen og tilgangen til DJs, det andre er hvilket område arrangementet er i. Vi har en standard grunnpakke som inneholder enkelt lydanlegg og noen lyseffekter, samt DJ som spiller i inntil 4 timer. Da får man også en telefonsamtale med DJ i forkant av arrangementet for å avtale nærmere vedr musikken som skal spilles. 
  • Man kan også velge ekstra lyd- og lysutstyr, lysdekor, trådløse mikrofoner, taleanlegg osv. 
  • På forespørsel via e-post eller telefon, så vil vi alltid levere uforpliktende skriftlig tilbud på e-post. Og vi garanterer prisen innen fristen i tilbudet. 
  • Vi kan også foreta befaringer og ha møte med brudeparet i selskapslokalet (mot pristillegg).

Hva koster det hvis DJ må spille lenger?
  • Vi har fast overtidspris pr halvtime for ekstra spilling fram til kl. 03.00. Prisen er oppgitt på ordrebekreftelsen dere får tilsendt. Overtid kan avtales direkte med DJ på stedet frem til fastsatt sluttid.
  • Vi anbefaler å avslutte mens bryllupsfesten er på topp, og ikke drøye ut i de små morgentimer. Pris for overtid er alltid stadfestet i ordrebekreftelsen, og man får faktura tilsendt i ettertid. Vær oppmerksom på at det alltid er billigere å avtale en time ekstra spilling på forhånd, enn overtid på stedet. Må bestilles senest 48 timer før arrangementet begynner. 

Hvor mye koster det å heve kontrakten?
DJ standard pakker:
  • Ved avbestilling med mer enn 8 uker til arrangementet, så er det et avtalt gebyr.
  • Ved avbestilling 8-4 uker før arrangement så koster det 50 % av avtalt honorar.
  • Ved avbestilling mindre enn 4 uker før arrangementet så koster det 100 % av avtalt honorar.

DJ og artist pakker:
  • Ved avbestilling med mer enn 8 uker til arrangementet, så er det et avtalt gebyr.
  • Ved avbestilling 8-4 uker før arrangement så koster det 50 % av avtalt honorar.
  • Ved avbestilling mindre enn 4 uker før arrangementet så koster det 100 % av avtalt honorar.

Enkelte artister kan ha spesielle vilkår og andre avbestillingssatser. I så tilfelle vil det stå spesifikt i tilbudet eller i ordrebekreftelsen dere får tilsendt.
Når leveres/monteres utstyret?
  • Samme dag som arrangementet. Tidspunktet vil være tilpasset dine behov og spesifisert i ordrebekreftelsen. Som regel ankommer DJ med anlegget ca 30 minutter før oppstart, men kan også monteres før gjestene ankommer (mot pristillegg). Ved tidlig opprigg har dere også tilgang til å kunne koble til egen enhet med spilleliste for å kunne spille bakgrunnsmusikk før DJ ankommer for å spille opp til festen.

Når hentes utstyret?
  • Utstyret rigges ned og hentes rett etter at arrangement er ferdig. Hvis det ikke skal tas med rett etter arrangementet så vil dette stå spesifisert i ordrebekreftelsen.
  • Utstyret kan ikke benyttes av arrangør etter at DJ er ferdigspilt, da dette rigges ned umiddelbart etterpå.

Hvis vi ønsker noe ekstra, er det mulig å arrangere det?
  • Alt som ikke er standard er ekstra morro, men det kan ta litt lenger tid å ordne. Vær ute i god tid med planleggingen, da er det størst sjanse for at dine ønsker vil bli oppfylt.
Hvordan betaler vi?
  • Alle privat kunder får tilsendt ordrebekreftelse på e-post når avtalen inngås. Her vil det også stå spesifisert når innbetaling av honorar skal skje. Faktura kommer tilsendt på e-post når det nærmer seg arrangementet og har som regel forfall noen dager før arrangementet eller etter nærmere avtale kan kreditt inngås.
  • Alle mottar en spesifisert faktura fra oss på våre tjenester.
  • Ved arrangementer med avtalt honorar over kr 10.000,- så er vi alltid nødt til å motta innbetalingen via bank. Se punkt "kjøp av varer og tjenester over kr 10.000" lenger ned.

Kan dere spille billigere hvis vi ikke får kvittering?
  • Nei, vi tar kun oppdrag mot faktura.
  • Dere benytter ett profesjonelt firma som deres DJ leverandør og uten kvittering ville du ikke hatt ordrebekreftelse og heller ingen garanti for at DJ møter. Og det er sjelden penger å spare på å be en DJ ta oppdraget uten kvittering. 
  • Vår erfaring er at det kan bli mer kostbart for dere ved å velge noen som gjør jobben uten kvittering. I tillegg er dere selv ansvarlig for at den dere betaler uten kvittering skal innbetale skatt til staten, noe som skatteetaten i ettertid kan kreve at du som oppdragsgiver må betale hvis dette oppdages og vedkommende ikke har penger. Derfor velg et profesjonelt firma.

Kjøp av varer og tjenester over kr 10.000:
  • Fra 1 januar 2011 innførte myndighetene nye regler om fradragsnekt for kjøp av varer og tjenester for over kr 10.000,- i kontanter. Vi følger opp dette og vil ikke lenger ta imot over kr 10.000,- i kontanter pr inngåtte avtale om leveranse av utstyr/tjenester pr arrangement. All betaling må derfor skje via bank på forhånd.
  • Bakgrunnen for reglene om fradragsnekt er å hjelpe myndighetene i deres arbeid mot å avdekke skatte- og avgiftsunndragelser. Reglene vil begrense betaling med kontanter som gjør det mulig å gjennomføre transaksjoner som ikke etterlater seg noe spor, og som derfor er vanskelig å påvise i ettertid. Kjøper du tjenester fra en næringsdrivende for over kr 10.000,- i kontanter, kan du fra 1 januar 2011 bli medansvarlig hvis den næringsdrivende unndrar skatt og avgifter.
Hvorfor har noen DJ booking selskaper MVA på sine tjenester?
  • DJs er artister som utøver kunstnerisk virksomhet og det er ikke MVA på slike tjenester. Det er derimot MVA hvis du velger en lydtekniker som skal spille musikk fra cd, pc eller annet utstyr. Og det er også MVA på utleie av lyd og lys, og hvis hoveddelen av det dere leier ikke er tilknyttet til artistenes pakkeløsning for kunstnerisk utførelse. 

Hvordan fungerer garantiordningen hvis DJ blir syk?
  • Vi garanterer at det kommer en profesjonell DJ som er erfaren og som kan spille i bryllup. Hvis vår utvalgte DJ er syk eller ikke kan stille, så har vi en ordning som gjør at vi kan stille med erfaren DJ på kort varsel. Vi har aldri kansellert noen oppdrag - eller hatt DJs som ikke har møtt. 

Hva skjer hvis DJ ikke møter eller ved uenighet og vi har forskuddsbetalt?
  • Vi er alltid i kontakt med DJ i forkant av hvert arrangement, slik at ikke misforståelser eller lignende har oppstått. DJ får kopi av ordrebekreftelsen som er skrevet og tar alltid kontakt med brudeparet eller arrangementsansvarlig i forkant. Vi sjekker også senest samme dag at DJ er klar for oppdraget (det har aldri skjedd at DJ ikke har møtt). 
  • Alle DJs som arbeider for oss må bekrefte at oppdraget og at ordrebekreftelsen er mottatt.
  • Hvis dere har forhåndsbetalt så er pengene som er innbetalt via bank på kontoen vår frem til minst tredje virkedag etter arrangementet. Vi garanterer for at hvis det skulle bli noen form for tvist så holder vi tilbake pengene, og er mellomleddet mellom kunden og DJ frem til en eventuell enighet i tvisten er oppnådd. Ordrebekreftelsen har ett eget punkt om dette, og det er derfor viktig at klager kommer oss raskt i hende hvis det er snakk om en tvist som krever prisreduksjon.
Er alle DJs ansatt hos dere?
  • Alle våre DJs er selvstendig næringsdrivende og freelansere. Flere av disse er blant landets dyktigste og kan derfor jobbe for flere booking selskaper. Det skrives derfor ordrebekreftelser mellom oss og de forskjellige DJs fra oppdrag til oppdrag. Mange av DJ'ene er også veldig populære og flere av de booker inn oppdrag 6 mnd i forveien. Siden alle våre DJs er selvstendig næringsdrivende skjer alle oppgjør via bankkonto og regnskapssystem, og vi oppgir alle beløp som utbetales til skatteetaten. 

Hvilket geografisk område leverer dere?
  • Vi leverer hovedsaklig i sør Norge, Oslo, Akershus, Østfold (Tidl. Viken), Vestfold, Buskerud, Innlandet (tidl. Hedmark, Oppland), Telemark og Agder. Men vi leverer også bla i Rogaland, Møre og Romsdal, Vestland og Trøndelag. Ta kontakt hvis du er usikker på om vi dekker ditt område.

Hva betaler vi for?
  •  Selve spillingen i et bryllup er som regel gjennomført på 4-5 timer. Det er likevel en god del arbeid bak kulissene. Et gjennomsnittlig bryllup innebærer ofte 20-40 timers arbeid. Tiden du betaler for innebærer blant annet kjøring til og fra lokasjon, rigging, nedlasting og kjøp av musikk, kommunikasjon på mail og telefon med alle involverte parter, utarbeidelse av ordrebekreftelser, fakturering, gjennomgang av kjøreplan, planlegging av teknisk produksjon, møter, henting og levering av utstyr, rengjøring av utstyr, sjekk av utstyr osv.
  • I tillegg til tiden vi bruker på gjennomføringen så har vi reelle kostnader knyttet til backupløsning hvis noen blir syke, markedsføring og annonsering, nedlasting av musikk, vedlikeholdskostnader på bil, drivstoff, slitasje på utstyr, lisenser, forsikring, arbeidsklær, kontorrekvisita osv.
  • Alt av utstyr vi benytter er kvalitets utstyr og det er sjelden at utstyret koster under kr 100.000,- på ett vanlig oppdrag.

Pssst...Hvis du sammenligner prisen du betaler for tiden til DJ og utstyret du leier hos oss med hva det ville kostet å booke samme tid og utstyr til tilsvarende verdi hos en hvilken som helst annen yrkesgruppe, så blir sannsynligvis det totale regnestykket billigere hos oss.
Hvis du ikke fant svaret ditt her, så benytt gjerne kontaktskjema vårt, vi svarer deg gjerne.
LYKKE TIL MED BRYLLUPSPLANLEGGINGEN!

Spørsmål fra kunde:

- Vi fikk tak i en billig DJ som skulle gjøre jobben for oss. Når han kommer nå, så har han ikke med seg noe utstyr. Kan dere levere høyttalere og DJ utstyr nå med engang?

Vi leverte det kunden trengte slik at den DJ de skaffet selv kunne gjennomføre jobben. Men det ble dessverre dyrere for kunden, enn vårt opprinnelige tilbud komplett med dj og lyd- og lysanlegg. Dette fordi det ikke var en komplett pakke med DJ fra oss, og da tilkommer MVA på leveransen. I tillegg fikk de også ekstra utgift på egen innleid DJ.

Så vårt råd er: Bestill komplett pakke fra 1 leverandør, det blir ofte det billigste, og be om ordrebekreftelse/kontrakt.

Samtale mellom kunde og oss:

- Vi har dårlig magefølelse på den DJ vi har bestilt. DJ svarer ikke på telefon, e-post eller sms. Bryllupet vårt er imorgen. Kan dere stille med DJ?

Vi stilte med profesjonell DJ dagen etter. Og de hørte ikke mer fra den andre DJ. 

Samtale mellom kunde og oss:

- Kan dere stille med DJ i vårt bryllup?
- Ja, det kan vi, når er bryllupet?
- Bryllupet har begynt, gjestene setter seg til bords om ca 30 min. Vi trenger DJ om ca 3 timer. DJ som skulle spille kunne ikke allikevel fordi han var dobbelt booket.....

Vi leverte DJ med lyd og lys 3 timer senere.

book-dj,book-dj-bryllup, mobil-dj-booking-bryllup, book-dj-til-bryllup,bestill dj til bryllup, dj til bryllup, dj til bryllup oslo,book dj,book dj til bryllup, book dj til bryllupsfest, book dj til bryllupfesten, book dj, dj booking, mobildj, mobilt discotek, dj i bryllup,bryllupdj,bryllupsdj,bestill dj, bestill dj til bryllup,bestill dj til bryllupsfest, bestill dj til bryllupfesten, bestill dj,dj oslo,dj akershus,dj østfold,dj buskerud,dj vestfold,dj hedmark,oslo dj,booking dj,booking av dj, Bestill dj til jubileum,book dj til jubileum,book bryllupsdj,bryllupsdj,dj bryllupsfest,bryllupsunderholdning,bryllupmusikk,bryllupsmusikk,musikk perfekt bryllup,perfekt bryllup,stemning i bryllup,lys i bryllup,lysdekor i bryllup,lyd i bryllup,taler i bryllup, discotek booking,dj booking,mobilt discotek,mobile discoteker,mobil discotek,mobildj,partytime,party dj,trenger bryllupsmusikk,trenger bryllupmusikk,mobil-dj-booking,mobil-dj,dj-booking,erfaren bryllupsdj,erfaren bryllupdj,god bryllupsdj,god bryllupdj, dj,oslodj,djoslo,djbooking,pro dj,prodj,pro-dj,pioneer prodj,denondj,partytime dj,party dj,partydj,book dj,bestill dj,den ebste partymusikken,best party,best dj,dj formidler,dj formidling,bestdj,djlisten,dj for enhver anledning,musikk til bryllup,artister til bryllup,show i bryllup,saxofon i bryllup,saxofon og dj,sax og dj,saksofon i bryllup,dj,djs, bryllupsdj oslo,bryllupsdj akershus,bryllupsdj østfold,bryllupsdj buskerud,bryllupsdj vestfold,bryllupsdj hedmark,bryllupsdj telemark,bryllupsdj agder,bryllupsdj oppland, bryllupdj oslo,bryllupdj akershus,bryllupdj østfold,bryllupdj buskerud,bryllupdj vestfold,bryllupdj hedmark,bryllupdj telemark,bryllupdj agder,bryllupdj oppland,bestill dj til bryllup,bestill dj til firmafest,bestill dj til julebord,bestill dj til bursdag,bestill dj til karaokeparty,bestill dj til temafest,bestill dj til jubileum,bestill dj til reunions,bestill dj til kick off,bestill dj til nyttårsball, bestill dj til nyttårsfest, bestill dj til skolefest, bestill videodj, bestill dj, dj booking, mobil dj, mobile discoteker, dj oslo, oslo dj, dj bryllup, bryllupsdj,book dj,